I will survive..



Låten med Gloria Gaynor är nog världens mest kända "pepplåt".
Vem har inte suttit & vrålat me så kinderna blossar & Rösten spricker.. den ger en sån kääänsla!!!
Och så småningom rester man sig ur sorgeträsket.
Många Många pepplåtar & depplåtar har passerat i mitt liv. Oftast har jag hittat dem i samband med hjärtesorg.
Men under vissa perioder av mitt liv har jag behövt en "pick-me-up-låt" av andra skäl.
Det kommer en tid då man har sörjt färdigt. Då man inte orkar lyssna på depplåtarna längre.
Då man har gråtit klart & tjatat ut Sanna Nielsens Empty room..,
och behöver styrka för att komma igen och gå vidare. Då passar en pepplåt utmärkt som tema för ens liv.
Nu är ju I will survive väldigt bokstavlig i texten.
Men för mig behöver det inte just handla om texten. Inte i det här fallet. Jag behöver oftast en pepplåt med tempo. En glad, men bestämd låt. En låt som lyfter humöret och får en att tänka:
"Nej nu jävlar!!..."Kolla på mig! Fan vad jag är stark!" ", och får en att tro på sig själv.
Så cabba ner & sätt på Cascada - what hurts the most på full volym!!!!
Den får mig att må bra.. den e speeedii.. får mig att le fast det e way out of my musictaste.. & den handlar juh om fukked love men det e En låt med massa energi i som ger hopp om livet. En låt med jävlaranamma, med andra ord!
Sen kan man fan inte sitta still.. andra bilar SE UPP cuz here I am me ; Move Shake Drop - Dj Laz.. shhhhhhhhaaaaaaake..

Alla behöver En eller flera låtar som lyfter upp oss ur sängen varje dag!!!
Sist så fann jag & Jason Mraz - Im yours varann , Jag blev upplyft av den coola klangen men handlar kanske inte om lycklig kärlek precis men jag blir glad av den på nåt sätt..
Sen är där även Brick & Lace - Heartbreakers som får en att smila & sätta på extra lipgloss haha & ja får ej glömma.. Runaway train - soul Asylum..
Shit lyssnade på den när jag va 15 bast sist, sökte efter den länge sen plötsligt va den bara där framför mig.. & jäklar va den har spelats sönder i bilen haha



For u that hurt;

"Sträck på dig! Du är bäst! Han ska inte få ha den makten över dig, det är han som förlorar något. Inte du. Så upp med hakan nu. Och lyssna på Gloria!!!!




Fuck Men This summer will be Girls Best Summer 2008!!!!!!


Men ok.. Män kan vi juh inte leva me men inte utan heller så ja liiiiite Gos måste vi juh tillåta ;)
Överlever juh inte utan a little bit of löööve... ahaha





Take Care an Keep it real..

image4

Kommentarer
Postat av: ..

Va kär du va när du va liten

2008-05-22 @ 17:51:42
Postat av: sonnda

i wish it was me but it aint.. men hoppas på att min bäbis ska bli så söt hhahah

2008-05-23 @ 00:21:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0