Tunisia


Systrarna & Pappa Ben-Fredj - Monastir 2007

image29image30
image31image32


Snart dax för denna kvinnan att dra till La famillia.. ska bli så så najs.. yeah
Satt & funderade på en sak häromdagen..
Det e inte alla som har förmånen att ha två länder, två liv, två kulturer i sitt liv..
Jag e svensk jamenviesst, men det e arabiskt blod i mina ådror.. Hjärtat tillhör båda..
Jag har väl en lite romantiserad bild av tunsien, deras vackra hav, klippor, stränder, ja landets skönhet!!

image33

Jag älskar att ströva runt på gatorna & kolla på staden som jag en gång växt upp i.

som jag sett så många gånger men det växer hela tiden & förändras.. precis som lilla Ystad....
Det e en speciell känsla, som av att vara hemma, på nåt sätt..
Tänk att man växt upp vid medelhavet & istället för dagis 8 timmar om dagen va man me mamma på stranden & lekte..Dansade orientalisk dans & pratade flytande arabic.. ja det va annorlunda!!
Men bott i sverige sen jag va fem så har juh nästan sett mer av detta land än det andra.
Mamma gjorde alltså ett bra val när hon valde pappsan in africa ;)

Men att bo där för alltid??
Maybe one day vem vet men inte nu,, det hade inte passat alls..


image34image36



Över till annat..

Vill oxåå kunna få färg på min text & fixa här inne men fattar NADA ZIPP ZERO fast jag kollat runt.. =(
Nån vänlig själ som vill hjälpa förvirrade sonnda????

Lördag.. Partey girls.. lite au revoir hos Carola.. ska bli nice!!!
Kommer sakna mina qt:is när jag e gone men vi överlever nog för när jag kommer hem e det massa på schemat ihop.. sommar, sol & allt va det har att erbjuda.. tjohoo...
Hittade denna & den passar juh bra in på våra liv just nu i alla fall.. hehe




image37


Take care... puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0