Time to move

Torsdag kväll hamnade jag hos Anna där Alex och Chippen var,  Sen var det dags att ta på dansskorna för att shaka ass på mama africa... Vi kunde ju inte komma överens om vart vi skulle men vet att Anna gillar att dansa höfterna ut led, så jag visste att det skulle passa henne i alla fall.. Och så var fallet, killarna drog ganska snabbt medans Anna och jag hängde oss kvar på dansgolvet!
Jag var fett trött så vi drog hem tidigt, naajs..

På fredagmorgon var det allmänt kaos, jessica + två barn, jag och anna, tog oss i kragen och börja packa! Sen ägna vi hela dagen och kvällen till att flytta my things till my new home!
Alla slet på som faan och när vi var nära svältdöden så bjöd jag the crew på pizza. Efter att alla sen hade pizza utsprutande ut öronen och magarna utspända så fortsatte vi med att åka till solna och hämta mitt nya köksbord med stolar.. En billig och bra deal, hoppas nu bara att deras soffa hamnar på blocket snart..
De blev en galen färd och grannarna hade nog kul när dom såg oss garva ihjäl oss när vi försökte va logiska med packningen av möblerna i lastbilen.. Bäst var det när larmet gick och jag skratta så mycket så jag höll på att kissa på mig..
Väntade på att snuten skulle komma och hämta blatten som försökte sno en skiitt lastbil med köksmöbler.. 'asg'
Åkte till bredäng för att lasta det sista och åka HEM :)

Hittade inga verktyg så vi sov på madrasser på golven inatt, och vaknade absolut inte utvilade.. Alla va sjuukt slitna efter gårdagens slavjobb..

Idag var det dags att lämna tillbaka fan skaps lastbilen till Annas bror som bor på Värmdö.. Jag trodde att Anna skulle köra och att hon visste vart vi skulle, men så var ikke fallet.. Damn people jag har aldrig vare så nervös..
Tänk er mig köra en stor flakbil, med en fnittrande norrlänning vid sidan om mig, tänk er MASSA trafik och jag har noll avstånds bedömning.. + att vi körde vilse MITT I STAN! För att en viss Anna hade ju inte koll på vägen, och de hade defenitift inte jag.. Vi ringde hennes bror och han bekräftade det vi misstänkte, att vi var påväg åt helt FEEEL håll.. Hennes bror tyckte att de var så simpelt att "bara vända" men HELL NOOO!, Inte fören efter att vi nästan krockat med en buss, kört över en barnfamilj, nästan kissat på oss båda två och vi var inte långt ifrån nervsammanbrott hittade vi äntligen ett sätt att vända och komma tillbaka åt rätt håll.. Min plan var en Gipsy Uturn, men försök de i en fet jävla flakbil i rusningstrafik.. När vi till sist kom på rätt väg kändes de som båda blev väldigt lättade att vi SURVIVED!!
Så stolt jag var över mig själv att jag fixade detta, blivit lite tuffare av sthlms klimatet :)

Idag var första gången jag och Anna åkte tunnelbana till den nya adressen.. När vi kom fram till stationen hade vi inte den blekaste aning vilket håll vi skulle gå, folk tyckte nog att vi var allmänt störda när jag sa till Anna
-"Vart faan bor jag egentligen och vilket adress är det!?!?!?" Gu vad vi skrattande..
Ett gäng killar hänvisade till närmaste demensboende, tack för den de hjälpte ju väldigt mycket, hahah
I alla fall, vi hittade hem. Monterade upp sängen och åt middag.. Ha även hunnit med att spika upp lite saker på väggarna.. Känner oss som lobotomerande morötter och ska nog softa ikväll..

Än en gång VILL JAG TACKA TJEJERNA FÖR ALL HJÄLP.. YOU ROCK..



Puss på näsan


( fatta att detta place is mine, huuur niiiice e inte det.. muhaha me liiiike)

Kommentarer
Postat av: Anonym

gumman, hur lyckas du få till all dramatik i ditt liv! du är som en fucking magnet som suger till sig allt, verkligen ALLT, som kan komplicera ditt liv ;)haha

miss ya honny!!

XXX

grannen

2008-11-09 @ 02:10:19
Postat av: hanna

heeej gumman! shiit avd längesen kommer du hem över julen eller=) vi maste samlas hos carola och skaka lite rumpa! Puss pa dej ;) /Tyskalnd rocks!

2008-11-11 @ 09:45:04
URL: http://hannico.blogg.se/
Postat av: anna

hahah de e bara du som kan hamna i sånna situiationer..=) hehe kram på dej..

2008-11-11 @ 18:58:59
URL: http://famaskhemwahlgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0