Avskedsbrevet från Anna

På måndag åker Sonnda ner till Ystad igen. Hon bor hos mig nu tills hon flyttar. Känns lite tråkigt att det här är sista veckan hon bor här uppe. Kommer sakna henne nå fruktansvärt, vi har ju nästan suttit ihop sen första gången vi träffas. Kul har vi haft! :) Jag har lärt mig väldigt mycket av att vara med henne, saker jag kommer minnas i hela mitt liv.
Jag har aldrig träffat någon som henne förut. Hon är en väldigt stark människa, hon har gått igenom mycket skit men hon kan fortfarande njuta av livet och hålla huvudet högt.

Första gången jag träffade Sonnda blev jag uppraggad av henne och hennes kompis på Skeppis. Vi gick på patrica och jag o Sonnda dansade hela natten. Vi bytte nummer och jag trodde aldrig att vi skulle träffas igen, vadå liksom? Hur många gånger har man inte träffat nån tjej ute som man hängt med hela kvällen och sen bara har ett nummer i telefonen som man sen raderar nått år efter för att man aldrig hördes nå mer. Men jag ringde henne 2 veckor efter när jag hade tråkigt, jag tänkte att man kunde ju ge det en chans. Vi träffades och drack några glas vin och sen bar det av till GK. Festa festa hela natten lång :) Dagen efter var Sonnda inne i stan med en kompis och sa att vi kunde ses och käka på Kungshallen, fyllde magen och sen åkte vi hem till Sonnda som då bodde i Bredäng inneboende hos en kille som inte ens är värd att nämna vid namn i denna blogg. Vi skulle ha filmkväll men de sluta med att vi börja festa och åkte iväg på en krog i Vårby gård. Efter den här helgen så var vi fast ;P








Sonnda jobbade på Silentium när vi träffas och därför sökte även jag jobb där och fick de :) När jag jobbat där ett tag blev Sonnda helt plötsligt ovanligt sjuk hela tiden, vi kunde inte fatta vad det var man hoppades att de skulle ge sig. Sonnda fick hyra en lägenhet i Vårby gård och där börjar ett nytt liv för många. Männsikor vi trodde på stack kniven i ryggen på henne. Men med allt det onda kom något fint, sjukdommen som Sonnda hade fått var inte någon sjukdom. Hon var gravid!! Det blev lite kaos där, det kom lite som en chock. Mr H som är pappa till denna älskade bebisen han vill jag inte ens tala om. De krävs inte mycket för att göra barn, men det krävs mycket för att vara en Pappa. Livet för Sonnda blev väldigt kaotiskt och turbulent ett tag, men centrifugen började ta av och gick på lågvarv ett tag. Vi gick på ultraljud och tittade på den lilla cashew nöten ;) Vi har kommit på att Sonnda har dille på Sushi och att jag har börjat äta mer sen hon blev gravid :P Jag har tagit pappa rollen som någon annan inte kunde bemästra. Nu vet jag hur det känns när pappan får springa på affären och köpa allt mellan himmel och jord för att mamman blir så fruktansvärt sugen på nånting :P Sonnda är nu i 19onde veckan och Mr H satt igång centrifugen på hög varv igen för någon dag sedan. Men efter all chock vi redan har råkat ut för så gick de inte annat än att skratta åt det.

Nu ska hon flytta ner till sin familj och sina vänner i Ystad igen. Jag vet att hon kommer få det bra där nere. Fast jag kommer sakna dig wifey!! De kommer bli tråkigt i sthlm utan dig.

Norrlänningen och Skåningen, Sthlm glömmer aldrig oss!!

Puss på rumpan / "Norrlänningen" "Pappan" "Wifey" "Buse" "Mongo" "Bajskorv"
Ja kärt barn har många namn ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0